Penggunaan Bahan Yang Semulajadi dan Selamat Untuk Masalah Cellulitis

Jun 14, 2017

Assalamualaikum dan salam 19 Ramadhan. Semoga korang sihat dan ceria selalu dalam melaksanakan ibadah puasa. Allahuakbar, sekejap jer masa berlalu. Tinggal lagi 11 hari sahaja bulan Ramadhan akan meninggalkan kita.

Eh! Korang dah buat persiapan raya ke? Apa tema warna raya korang tahun ni? Kuih raya buat ke beli? Raya mana pulak tahun ni? Cuti dah mohon ke belum? Banyak pulak soalan akak omei kali ni. Heheheh...

Kali ni akak omei nak kongsikan dengan korang cara bagaimana untuk mengurangkan kesakitan dan kemerahan akibat dari masalah cellulitis dengan penggunaan bahan yang semulajadi dan selamat. Korang tahu kan apa itu cellulitis? Kalau tak tahu, korang boleh jer rujuk disini.



Jika melakukan rawatan di klinik atau hospital, selalunya mereka yang menghadapi masalah cellulitis akan dibekalkan dengan ubat tahan sakit dan antibiotik untuk membunuh kuman.

Sekarang ni meh akak omei bawakan korang mengenali sudut lain bagi mengurangkan masalah cellulitis. Bukan bermaksud tidak mengambil ubat ye, tetapi untuk membantu meningkatkan ketahanan badan melawan jangkitan melalui penggunaan bahan yang semulajadi dan selamat.

Pernah dengar nama Garlic tak? Nama bahasa melayu dia bawang putih. Haa... Nak tahu apa manfaat bawang putih ni? Meh sini akak omei nak kongsikan khasiat garlic complex dari shaklee. Antaranya adalah :

a) Garlic complex merupakan antibiotik selamat dan semulajadi.

b) Merupakan penawar racun (detoxifier) yang membantu melindungi tubuh dari ancaman penyakit.

c) Mengekalkan kesihatan sistem pertahanan.


Di dalam garlic terkandung Alisin. Apa pula Alisin tu?
Alisin adalah merupakan sebatian aktif daripada bawang putih yang menyumbang kepada pelbagai manfaat kesihatan.

TAPI..

Alisin ni tidak terdapat di dalam bawang putih biasa tau. Terhasil apabila bawang putih dihiris halus atau dihancurkan.

Garlic complex daripada shaklee dibuat daripada garlic premium dengan kombinasi 2 ekstrak herba rosemary dan spearmint. Haaaa... ada kombinasi tau.



Selain daripada garlic, korang patut ambil vivix jugak. Ini kerana vivix membantu merepairkan sel-sel dalaman kita akibat kerosakan. Seperti mana yang korang tahu, vivix mempunyai empat mekanisme iaitu :

a) Membaiki sel DNA

b) Mengurangkan inflamasi

c) Meningkatkan penghasilan tenaga

d) Mengelakkan akumulasi protein AGE

Vivix ni terdiri daripada empat ramuan utama iaitu :

a) Anggur Muscadine

b) Polygonum Cuspidatum.

c) Eldebery Eropah

d)Lobak unggu





Selain daripada garlic dan vivix, vitamin C pun penting juga untuk penjagaan kulit. Almaklum la kulit kan organ terbesar yang meliputi seluruh tubuh badan kita. Seperti mana yang korang semua tahu, vitamin C ni adalah vitamin larut air. Jadinya, ia akan mudah terbuang jika tidak digunakan secara maksimum.

Tambahan pula, badan kita tidak boleh menghasilkan vitamin C. Jadi, kita perlu dapatkan vitamin c melalui pemakanan harian dan supplemen.

Istimewanya vitamin C shaklee ni adalah :

a) Diekstrak daripada jagung, maka sangat sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.

b) Diperkaya dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin C, untuk tingkatkan lagi keberkenanan vitamin c

c) Ini rasanya semua tahu kan! Sistem perlepasan berperingkat. Setiap satu jam sebanyak 100mg atau sebiji setengah oren dilepaskan ke dalam tubuh bagi meningkatkan lagi penggunaannya.

Pengambilan vitamin C, membantu mencantikkan kulit dengan merangsang penghasilan collagen.



Jika nak diceritakan satu-satu, esok pagi pun belum tentu habis tau. Jika korang nak tahu lebih lanjut, korang PW jer akak omei di nombor telefon di bawah.

016-5003075

Jika korang nak beli sendiri secara online, korang klik jer gambar di bawah ni.



Setakat ini dahulu perkongsian akak omei. Ada masa nanti akak omei kongsikan lagi ye. Assalamualaikum. Jom sahur...

You Might Also Like

0 ulasan