Kurus Secara Sihat Tanpa Perlu Berlapar dengan Cinch Shakes Mix

Jun 13, 2017

Assalamualaikum. Salam 18 Ramadhan. Sekejap je kan masa berlalu. Pejam celik pejam celik, anak akak yang sulung nak ke sekolah semula setelah dua minggu bercuti. Kalut sikit la kali ni. Hehehehe...

Apa-apa pun, alhamdulillah sebab akak dapat jugak siapkan artikel untuk hari ini. Haaa.... Mesti korang nak tahu kan, apa la yang akak nak kongsikan dengan korang ni. Kali ni akak omei nak kongsikan salah satu produk shaklee iaitu Cinch Shakes Mix. Apa benda tu?? Tunggguuu... nanti akak omei cerita yer...



Seperti yang telah akak omei beritahu, akak omei nak kongsikan Cinch Shakes Mix ni dengan korang kan? Ok lah, Cinch Shakes Mix ni merupakan minuman yang lazat, pantas dan berkhasiat. Nak tahu kenapa? Sebab Cinch Shakes Mix ni membekalkan nutrien seumpama satu hidangan tetapi mempunyai rasa yang enak seperti pemanis mulut. Haa... korang mesti terkejutkan? Takut gula tinggi dalam darah? Eh! Nanti dulu, akak omei tak habis cerita lagi ni. Cinch Shakes Mix ni mempunyai nilai glisemik yang rendah, jadi menggalakkan paras gula dalam darah yang normal dan mengekalkan tenaga.

Cinch Shakes Mix ni merupakan protein. Kalau korang nak tahu,protein sangat dioerlukan untuk meningkatkan metabolisme tubuh, mengekalkan otot, mengawal nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Ada kajian yang menunjukkan bahawa protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%. Wow! Banyak tu kan..

Jadi, kenapa kita perlu mengambil protein?

Kita semua perlu mengambil protein untuk apabila menguraikan lemak daripada badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruangan yang kosong itu bagi mengelakkan kulit kita kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam.

Di dalam Cinch Shakes Mix ni juga mengandungi Leucin. Jom kita lihat apa fungsi Leucine untuk tubuh kita.

Fungsi Leucine adalah:

a) Memberi tenaga dan mengawal gula di dalam darah.

b) Mengekalkan jisim otot dan mengalakkan pertumbuhan otot baru.

c) Otot yang kaya dengan Leucine mempunyai kurang risiko kecederaan dan mudah pulih dari kecederaan otot.

d) Membantu mengawal selera makan.



Korang dah tahu apa fungsi Leucine yang terkandung di dalam Cinch Shakes Mix ni, jadi sekarang mari kita melihat apa pula kelebihan Cinch Shakes Mix ni boleh bagi kepada badan kita.

Kelebihan Cinch Shakes Mix :

a) Cinch Shakes Mix sangat sesuai diambil sewaktu sarapan pagi bagi membolehkan korang mengekalkan atau mendapatkan berat badan idaman.

b) Cinch Shakes Mix merupakan minuman berkhasiat yang memelihara otot dan akan membuatkan korang sentiasa berasa kenyang di samping mengurangkan berat badan.

c) Cinch Shakes Mix diperkaya dengan Leucine yang bertujuan untuk memelihara otot.

d) Cinch Shakes Mix juga mengandungi 24 gram protein dalam setiap hidangan bagi memberikan rasa puas dan kenyang.

e) Cinch Shakes Mix ni mempunyai kandungan serat yang tinggi iaitu 6 gram di dalam setiap hidangan.

f) Cinch Shakes Mix juga mempunyai nilai glisemik yang rendah untuk mengekalkan paras gula normal dalam darah dan mengekalkan tenaga.

g) Cinch Shakes Mix juga memberikan 35% nilai harian bagi 21 jenis vitamin dan mineral yang penting kepada tubuh.

h) Cinch Shakes Mix tidak mengandungi pewarna dan perasa tiruan.

i) Cinch Shakes Mix terdiri daripada soya non-GMO(genetik yang diubah suai)

Cinch Shakes Mix ni terdiri daripada tiga perasa iaitu

- Perasa Vanilla

- Perasa Cafe

- Perasa Coklat

Jadi, korang boleh pilih yang mana kesukaan masing-masing.

Nak tahu resepi Cinch Shakes Mix ni! Akak omei kongsikan sedikit dengan korang ye. Sedap dan menyelerakan pulak tu. Siap ada bonus kenyang dan turun berat badan lagi..





Dah alang-alang tu, akak omei kongsikan sekali testimoni Cinch Shakes Mix ni. Boleh dijadikan rujukan jugak.





Puas hati ke dengan penerangan akak omei tadi tu? Kalau korang puas hati dan ingin membeli sendiri, korang klik je kotak di bawah ni tau..



Tetapi, jika korang hendakkan lagi maklumat lanjut, korang PW akak omei tau. Inn syaa Allah, akak omei akan cuba membantu.

016-5003075

Setakat ini dahulu perkongsian akak omei. Inn Syaa Allah nanti kita bertemu kembali ye... Assalamualaikum..

You Might Also Like

0 ulasan