Sabtu, 4 Februari 2017

Kaedah merawat Artritis secara semulajadi dan terbukti selamat.

Assalamualaikum dan selamat tengahari. Korang dah lunch ke? Ada juga yang balik masak untuk makan bersama keluarga. Apa-apa pun semoga hari korang semua adalah hari yang menggembirakan.

Hari ini saya nak kongsikan cerita mengenai Artritis. Korang pernah dengar tak nama tu?? Artritis ni bermaksud radang pada tulang kita. Sebenarnya ada lebih kurang 100 jenis penyakit yang berkait dengan tulang ni. Tetapi yang popularnya ada dua jenis sahaja iaitu Osteoartritis dan juga Artritis Rheumatik.

Image result for penyakit artritis



Sekarang ni meh kita jengguk dulu apa dia Artritis Rheumatik ni. Artritis Rheumatik ni adalah sejenis penyakit yang mana sistem daya tahan badan menyerang selaput sendi. Penyakit ini boleh menjadi kronik dan akan menyebabkan sakit sendi, kaku, bengkak dan hilang fungsi harian untuk melakukan kerja. Dengan kata lain,Artritis adalah penyakit Autoimun. Tetapi, jika proses keradangan ini berlaku berterusan, akan menyebabkan kerosakan pada tulang dan seterusnya menyebabkan kecacatan sendi.
Uikkss... Takutnya....


Artritis Rheumatik bukan sahaja berlaku di kawasan tulang sahaja tau. Ianya juga boleh berlaku pada organ seperti mata, kulit dan paru-paru.

Dah tahu apa itu penyakit yang berkaitan dengan Artritis kan! Meh saya kongsikan dengan korang tanda-tanda ataupun gejala penyakit Artritis Rheumatik ni. Antaranya adalah :

1- Mengalami kesakitan dan pembengkakkan pada sendi di kedua-dua belah kaki dan tangan.

2- Mengalami keadaan kekakuan sendi yang sangat ketara di waktu pagi atau selepas berehat lama.


Image result for artritis di malaysia



3- Mengalami keletihan dan kelesuan.

4- Berlaku kekeringan pada mata dan mulut. Seperti kekurangan air.

5- Kecacatan anggota badan.

6- Hilang fungsi sendi iaitu pesakit menghadapi kesukaran untuk menguruskan kerja-kerja harian seperti menyikat rambut, memberus gigi dan menguruskan diri.



Kesian kan tengok akak kita tu. Sekarang ni saya nak kongsikan dengan korang tips-tips yang boleh kita gunakan untuk mengurangkan gejala Artritis Rheumatik ni. Tips-tips tersebut adalah :


1- Perkara utama yang perlu dititikberatkan adalah pemakanan harian kita. Periksa semula corak pemakanan kita. Jika boleh kurangkan makanan yang mengandungi bahan-bahan tenusu, daging, makanan manis. Ini adalah kerana lemak tepu yang ada di dalam badan kita berupaya menjadi pemangkin kepada penyakit Artritis Rheumatik tu. Menambahkan lagi keradangan tulang kita. Lebihkan pengambilan Omega 3. Omega 3 adalah anti inflamatori.

2- Jika berat badan melebihi berat badan normal, seeloknya cuba turunkan berat. Salah satu kepada berlakunya penyakit Artritis ni.

3- Elakkan berada di dalam suasana sejuk yang terlampau ektrim. Ini akan menyebabkan aliran darah pada kawasan yang mengalami keradangan akan terencat dan menyebabkan sendi menjadi kaku dan sakit.

4- Jangan lupa ye, senaman juga memainkan peranan yang penting tau. Senaman ringan seperti aeobik sangat digalakkan. Banyak membantu mengurangkan gejala Artritis.
Image result for senaman untuk pesakit artritis


5- Pengambilan suplemen juga membantu dalam mengurangkan kesakitan dan keradangan. Antaranya adalah


           a) Omega Guard


                Image result for merawat artritis dengan shaklee




                        Omega guard mengandungi EPA dan DHA dengan menyokong fungsi sendi dan 
                        bersifat anti inflamasi. EPA dan DHA merupakan asid lemak yang dijumpai di dalam 
                        ikan laut dalam.


           b) Vivix






Image result for merawat artritis dengan shaklee 




Image result for MERAWAT ARTRITIS DENGAN ostematrix



                 Vivix merupakan antara antioksidan yang paling kuat. Ini kerana vivix mengandungi 
                  Resveratrol dan polyphenol. Vivix membantu tubuh badan kita menyingkirkan radikal 
                  bebas yang berleluasa. 


              c) Ostematrix

                    Tidak hanya mengandungi Kalsium semata-mata, Ostematrix juga mengandungi
                    Magnesium, Vitamin D, Boron, Mangan, Copper dan Zink. Sebab itulah Ostematrix
                    mempunyai kepelbagaian fungsi.

Image result for testimoni ostematrix 
Image result for testimoni ostematrix 


Di antara testimoni pengguna yang menggunakan Ostematrix.

Korang pun nak juga rasa kebaikan dan kelebihannya, klik gambar troli tu yer....


Image result for cara buat butang esell 


Kak omei ingin membantu korang semua untuk menikmati kehidupan dengan penuh keceriaan.
Jom kita sama-sama menjayakannya.

Jika inginkan maklumat lanjut, korang boleh hubungi



Whatapps : 016-5003075
FB            : Suliana Yusof Sulianayusof
FB PAGE : Multivitamin plus Multimineral
Instagram : sulianayusof

Sampai di sini dahulu, lain kali kak omei kongsikan lagi yer... Assalamualaikum..
             
                   

                  


                          

Tiada ulasan: