5 Cara untuk Hilangkan jeragat degil dengan cepat dan Bonus Kulit Licin

Februari 16, 2017

Assalamualaikum dan salam sejahtera kak omei ucapkan. Semoga korang semua sihat selalu hendaknya. Kali ini kak omei nak kongsikan dengan korang satu tajuk yang sangat dekat dengan kaum wanita iaitu mengenai kecantikan. Semua wanita suka kepada kecantikan. Kaum lelaki pun ada jugak la. Hehehe...

Info apa yer??? Sudah pastilah cara atau kaedah yang boleh digunakan untuk menghilangkan jeragat dengan cepat.


Apa jeragat tu ye?? Jeragat adalah tompok-tompok hitam yang tiba-tiba muncul di kulit muka korang. Kebiasaannya, wanita yang berumur 40-an akan menghadapinya. Namun, pada masa kini kaum wanita yang berumur 20-an juga turut menghadapinya.

Bagaimana jeragat boleh muncul di kulit wajah yer??? Mesti korang tertanya-tanya bukan?? Kak omei kongsikan dengan korang punca-punca yang boleh menyebabkan kulit wajah berjeragat. Di antaranya adalah :

1- Terdedah kepada cahaya matahari yang bahaya.

2- Faktor-faktor genetik

3- Pengambilan ubat hormon seperti ubat pencegahan kehamilan.

4- Kesan akibat penggunaan alat kosmetik yang tidak berkualiti.

5- Mempunyai masalah di bahagian limpa.

6- Mengalami kekurangan nutrisi yang diperlukan semasa hamil.

7- Kurang pengambilan Vitamin C.

Sebab nombor tujuh tu yang paling win kan??

Sebab itulah di dalam diet harian korang, korang kena masukkan 7 kelas makanan tu. Barulah sihat dan cantik. Tambah-tambah pula vitamin C ni kita kena dapatkan dari pemakanan harian kita. Ini adalah kerana badan kita tidak dapat menghasilkan vitamin C. Kalau arnab takpe la sebab arnab boleh hasilkan vitamin C dia sendiri.

Terdapat beberapa cara yang mungkin korang boleh gunakan untuk menghilangkan jeragat. Di antaranya adalah :

1- Elakkan terdedah kepada cahaya matahari.

Korang kena ingat tau, pukul 10.00 pagi sampai 3.00 petang korang jangan berjemur di bawah sinaran matahari bahaya.  Ini kerana jeragat mudah memunculkan diri.

Selain itu,gunakan la skinscreen yang berSPF tinggi seperti nilai 20 - 30

2- Masalah penuaan

Korang jangan lupa tau minum sehari lapan gelas. Ini membantu korang menghidratkan diri.

Selain itu, jika ingin keluar dari rumah, pastikan korang ambil krim pelembap. Ini dapat membantu korang mengurangkan kesan jeragat.

3- Penggunaan produk kosmetik

Korang jangan lupa tau, sebelum membeli krim atau pencuci muka, lihat dulu ada ke tak No KKM tu pada botol tersebut. Jika ada, alhamdulilaah.

Sapu krim depigment untuk membantu mengurangkan jeragat dan menyekatakan tona kulit korang.

4- Gaya hidup sihat.

Ini pun penting tau. Penjagaan dari segi dalaman. Memilih makanan yang seimbang dan berkhasiat serta hindarilah rokok. Bahaya kan???

Selain daripada cara di atas, ada jugak kaedah yang mudah serta menjimatkan. Nak tahu apa dia???

Meh sini kak omei nak cerita kat korang ye. Antaranya adalah :

a) VIVIX

Terdapat empat jenis mekanisme vivix iaitu:

1- Membaiki DNA

2- Mengurangkan keradangan

3- Meningkatkan penghasilan tenaga

4- Mencegah penghasilan protein AGE

Meh kak omei ceritakan mengenai Resveratrol. Apa tu Resveratrol??

Resveratrol adalah sejenis bahan kimia semulajadi (phytoalexin) yang dirembeskan oleh sesetengah tumbuhan sebagai agen pertahanan apabila diserang oleh pathogen seperti bakteria atau fungi. Resveratrol adalah sebahagian daripada satu kumpulan tumbuhan yang dipanggil polifenol.



ESP

ESP atau nama panjang dia adalah susu soya NonGMO mempunyai banyak kebaikannya. Untuk masalah kulit atau kecantikan, ESP membantu menjadikan kulit muka lebih berseri-seri dan menganjalkan.

Merangsang degenerasi kulit dan otot, mengurangkan kedutan, mempercepatkan pemulihan luka serta memudarkan parut.
Macam produk Loreal pulak kan??

Membaiki kulit wajah yang berpigmentasi atau jeragat.




GLA Complex

GLA Complex berperanan menjadikan kulit muka lebih sihat dan berseri-seri. Siapa yang tak mahu kan??? Sumber Borage seed shaklee ini ditanam khas secara organik.

Ianya juga digabungkan dengan minyak bunga matahari dan vitamin E untuk meningkatkan kestabilan dan keberkesanannya.

Terbukti secara klinikal mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu.



VITAMIN E

Vitamin E ni mempunyai pelbagai kebaikan dan manfaat. Di antaranya adalah :

- Menghilangkan parut dan jeragat.

- Memperbaiki parut

- Mengurangkan jerawat

- Memulihkan tekstur kulit

- Memberikan tona kulit muka yang sekata

- Mengurangkan kedut dan garis halus.

- Membuatkan kulit nampak muda, melindungi kulit daripada kerosakan akibat radiasi uv matahari dan udara tercemar yang menjadi punca kedutan, jeragat dan juga kanser kulit.



VITAMIN C

Vitamin yang paling digemari ramai tau. Sebiji ada 500mg dan dilepaskan ke dalam

100mg setiap jam. Jadinya, badan kita akan menyerap vitamin C sebanyak yang boleh.Banyak manfaat vitamin C ni antaranya:

- Membentuk kolagen di badan

- Mencerahkan kulit yang kusam

- Menghilangkan kedutan

- Menghilangkan jeragat

-Merawat kulit kasar dan kering.

- Mengandungi bioflavanoid yang mana mampu mencerahkan kulit serta menghalan pigmentasi.

Banyak juga ye kak omei bebelkan. Meh klik gambar troli ye...



Untuk maklumat lanjut,



Whatapps : 016-5003075
FB            : Suliana Yusof Sulianayusof
FB PAGE : Multivitamin plus Multimineral
Instagram : sulianayusof



Sampai disini dahulu coretan kak omei, ada masa kak omei coretkan lagi. Assalamualaikum..

You Might Also Like

4 ulasan

  1. Hebatnye produk Shaklee, wajah dan kulit muka sangat ketara perubahan. Dah tak perlu make up bagai nak cover masalah kulit.

    BalasPadam
  2. Betul tu sis. Alhamdulillah, banyak manfaat dia. Hanya yang pernah guna sahaja yang tahu kesan dia

    BalasPadam
  3. Vivix mmg terbaik utk masalah jeragat.Tak rugi melabur sikit utk kecantikan

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah, kesihatan tak boleh dibeli dengan wang ringgit. Jagailah sementara masih sihat.

    BalasPadam