Catatan

Tunjukkan catatan dari April, 2016

Kursus di Langkawi kedah darul aman selama tiga hari dua malam

Imej
Assalamualaikum dan salam sejahtera. Di harap anda semua sihat-sihat hendaknya. Apa menu hari ini? Mesti sedap kan??

Ye la kan, hari minggu macam ni la nak masak macam-macam. Nak cari resepi tak susah macam dulu dah. En goggle dah ada. So hanya perlu kerajinan sahaja la. Hehehe....

Hari ini kan saya nak cerita tentang kursus yang dijalankan di Langkawi. Kursus ni memang dijalankan tiap-tiap tahun. Tiap-tiap tahun buat kat Langkawi. Hehehehe....

















Selain dapat shopping coklat, barang dapur, pinggan mangkuk, saya berpeluang berjumpa dengan member-member lama. Sambil-sambil tu dapat bertukar-tukar nombor telefon dan bergambar kenangan.



Hari ini adalah hari terakhir berada di Langkawi. Pelbagai kenangan manis dan indah-indah dapat dikutip bersama. Dah dapat sebilik dengan member-member senegeri, sekepala pulak tu. Memang haru.....







Semoga apa yang kita impikan akan menjadi kenyataan yer....



Ok la sampai sini dahulu coretan saya. Majlis dah nak bermula dah. Ada masa saya update kan lagi....

Sebel…

VITAMIN B YANG PALING KURANG MENONJOL TETAPI TETAP PENTING IAITU B9

Imej
Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bertemu kembali kita pada hari Jumaat, hari yang sangat-sangat barkah. Rindu ingin menulis sentiasa membuak-buak. Disebabkan itu, saya cuba mencari info-info yang baru dan segar dan memberi manfaat kepada kita semua. Menulis banyak memberi inspirasi dan motivasi kepada diri saya.

Oppsss.... terlebih suda! Hari ini saya ingin berkongsi info dengan anda semua. Anda semua tentunya ada mengambil vitamin kan? Alah, macam makanan tambahan tu. Contohnya, Vitamin B Complex ke, Vitamin C ke dan pelbagai lagi la. Kalau nak senaraikan, memang tak tersenarai la.... heheheh...

Kalau anda semua ingin tahu, Vitamin B9 juga dikenali sebagai asid Folik, folicin ataupun folat sahaja adalah jenis vitamin yang sama. Nama asid Folik ni berasal daripada folium yang dalam bahasa Latin bermaksud 'daun'. Penggunaan kata 'daun' merujuk kepada penemuan vitamin B9 yang pertama kali dihasilkan daripada daun bayam. Ianya adalah vitamin yang diperlukan untuk repl…