Catatan

Tunjukkan catatan dari Jun, 2016

Krim Yang Mampu Mengurangkan Alahan Atau Masalah Kulit Pada Bayi

Imej
Assalamualaikum dan salam sejahtera saya ucapkan. Salam Ramadhan yang ke 19. Cepat je masa berlalu pergi. Adakala tidak terkejar masa pun. Semoga pembaca sekalian berada di dalam keadaan sihat dan ceria di samping keluarga.

Alhamdulillah, cuaca pada hari ini sangat indah. Cerah sangat pun tidak, redup sangat pun tidak. Sedang-sedang gitu. Hari ini saya nak cerita mengenai pengalaman saya menghadapi anak yang terkena alahan akibat makanan. Menarik tak? Anak kedua saya tu baru je berumur 6 bulan.

Sebelum tu, layan dulu video ni ye......





Dah layan dah???? Ok, sekarang saya ceritakan bagaimana saya menghadapi saat anak kedua saya mengalami alahan. Pada waktu pagi tu, saya dah mula nampak merah-merah di badan. Jadi sya pun sapu la Herbal Blend tu. Tahu ke apa Herbal Blend tu? Tak tahu... Boleh rujuk di sini  Herbal Blend

Bila disapu, merah-merah tu hilang. Saya pun ok je la. Tup-tup naik kat tempat lain pulak. Saya pun sapu la semula Herbal Blend tu. Sambil-sambil tu tengok juga kenapa la …

Rupanya Krim putih ni banyak manfaat dan khasiat yang adakala tidak dijangka

Imej
Assalamualaikum dan salam sejahtera saya ucapkan kepada pembaca sekalian. Di harap anda semua berada di dalam kesihatan di samping keluarga tercinta. Sudah 12 Ramadhan hari ini. Sekejap je kan masa berlalu. Anda dah buat ke checklist Ramadhan untuk tahun ini? Saya ada juga la buat mana yang sempat. Heheheheh....

Hari ini kan saya nak berkongsi manfaat dan kebaikan satu produk ni. Ianya adalah krim tapi tidak berminyak tau. Sesuai untuk semua golongan. Saya mesti simpan dua tiub tau kat rumah. Benda yang memang perlu ada bila berlaku kecemasan yang tidak diduga.

Krim apa tu ??? Nak tahu tak???


Inilah krim yang saya nak citerkan kepada pembaca sekalian. Sebelum tu, jom kita lihat apakah kandungan yang terdapat di dalam krim putih yang tidak berminyak ni.

Krim Herbal Blend ni terdiri daripada:

1- Sage Leaf




  Mampu merawat masalah dan jangkitan kulit serta gigitan serangga.

2- Horse Chestnut Seed


Mampu merawat alergi/alahan pada kulit dan ekzema

3- Yarrow

Membantu dalam penyembuhan luka, m…

Pencuci wajah yang memang superb best sangat dan terbaik

Imej
Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bertemu kembali kita pada kali ini dengan info yang baru. Kali ini saya nak ceritakan kepada anda mengenai pencuci wajah. Siapa di sini suka mencuci wajah dengan pencuci berjenama????

Ada ke yang hendak menjawab???? Rasanya ada la beberapa kerat kan?? Iye la, bukan semua orang mampu untuk memilikinya. Apa-apa pun pastikan kandungannya mengandungi bahan yang betul-betul semulajadi. Barulah dapat kesan yang menyeluruh.

Ok la, saya nak cerita pada anda tentang satu pencuci wajah ni. Memang best tau. Saya memang dah gunakan 2 bulan yang lalu. heheheheh..... Nak tahu tak pencuci wajah apa????


Taadaaa.....


Sebelum tu, saya nak bagitahu dulu tip atau panduan dalam membersihkan wajah. Anda boleh rujuk di sini  Tip dan Panduan membersihkan wajah

Sebab apa saya sangat suka dengan pencuci muka ni? Jom kita lihat apa kandungan pencuci muka ni. Antara kandungan Nutriwhite Gentle Deep Foaming Cleanser :



1- Rumpai laut
     a) Menanggalkan kotoran pada wajah.
   …

Manfaat Makanan Tambahan kepada anak-anak yang mempunyai masalah

Imej
Assalamualaikum dan salam sejahtera saya ucapkan . Semoga hari ini membawa kegembiraan kepada anda semua. Petang-petang macam ni apa senarai menu untuk berbuka nanti??? Hehehehe..... Jangan terlebih ye, tak elok tau....

Hari ini saya nak ceritakan mengenai Meal shakes. Apa tu ye???? Meh sini saya nak info kepada anda. Meal Shakes adalah pemakanan yang lengkap dengan 24 jenis vitamin dan mineral. Haa... tengok tu, banyak kan??? Dah tu pulak mengandungi serat larut yang berupaya untuk menyingkirkan lemak yang berlebihan daripada kolon dan perut. Selain itu,



Tu dia kan??? Memang banyak vitamin yang sangat diperlukan oleh badan kita. Tambahan pula kepada anak-anak yang suka memilih makanan. Badan mereka tidak kuat untuk melawan pelbagai jenis serangan bakteria dan virus.


Selain itu, Meal shakes juga



Anak saya adalah penggemar Meal Shakes ni. Dulu anak saya cukup susah nak makan nasi. Memilih pulak tu. Saya dah habis idea dah. Tambahan pula anak saya kerap demam. Bila dah demam, batuk den…