Selasa, 31 Mac 2015

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Hari ini kita dah berada di penghujung bulan mac dah pun. Sekejap je masa berlalu dah nak masuk bulan April pula. Suasana sudah semakin suram dan mula berhujan. Alhamdulillah, subur kembali bumi Allah ini. Panas pun ada hikmahnya juga. Dapat bergerak ke mana-mana sahaja cuma tidak boleh terlalu lama duduk di luar rumah atau melakukan aktiviti yang memerlukan kita berada di luar kawasan rumah. Bimbang terjadinya strok haba.

Hari ini lebih tenang dan damai je perasaan aku. Mungkin itu merupakan salah satu daripada kebaikan bersikap positif. Hurmmmm.... hari-hari asyik bercakap tentang POSITIF sahaja ja..... namun dengan keadaan macam tu, aku rasa lebih tenang dan lebih lega. Seronok juga bila merasakan diri bahagia walaupun hakikat sebenarnya tidak sebegitu rupa. Yang penting adalah, kita dapat melakukan perkara yang kita suka. Boleh menaip, boleh melihat, boleh bercakap, boleh berjalan dan lain-lain.

Pagi tadi aku terjaga dari tidur. Aku online FB dan IG. Seronok melihat bermacam jenis supplement atau makanan tambahan. Namun harus mencari yang bersesuaian dan berhati-hati dengan produk tiruan. Anak aku yang sulung aku cuba bagi makan supplement dari produk shaklee.

VITA-LEA FOR CHILDREN
Ini lah rupanya vitamin yang anak aku makan. Dulu kerap je demam sampaikan dalam satu bulan tu sampai empat kali kena pi klinik dan hospital akibat demam, selsema dan batuk. Alhamdulillah setelah makan vitamin tersebut, ada la kurang sikit demam yang dihadapi dan selsema dia cepat lega dan jarang berlaku. Kalau tidak, memang kerap selsema je la. Walaupun mudah hendak makan ubat, namun nak lega tu amik masa yang lama. Alhamdulillah, tergerak di hati untuk menjadi ahli. Boleh juga tambah pendapatan..... Macam lah aku reti sangat kan.... hahahahahah..... blog aku pun tak terurus... ada hati pulak ye....

Oklah sampai di sini dahulu celoteh saya di petang-petang di dalam hujan begini.... Ada masa saya coret lagi ye.... bye... Assalamualaikum...

Isnin, 30 Mac 2015

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bermula petang ini baru boleh mula menulis di blog ini. Bukan senang nak menulis, sibuk je memanjang. Heheheheheh.... Petang-petang macam ni dengan cuaca panas sedapnya kalau boleh lelapkan mata walaupun seketika.... Namun kerja hakiki harus ku siapkan dahulu. Nanti tidak mendapat keberkatan pula. Bermacam-macam dugaan yang perlu aku harungi pada tahun ini. Tidak termasuk lagi dengan dugaan di tempat kerja, di rumah, adik-beradik, orang luar dan sebagainya. Kalau hendak diikutkan hati, memang tidak mampu untuk mengharunginya. Namun, apabila aku memikirkan bukan aku seorang yang menghadapi masalah, aku lebih berfikir secara positif.

Bukan senang juga untuk memotivasi diri sendiri, banyak dugaan juga. Sebagai seorang wanita, banyak perkara yang aku fikir perlu memuaskan hati orang. Adakala hati sendiri terluka. Lumrah kehidupan. Ada masa di atas, ada masa di bawah. Apa-apa pun yang berlaku aku harus terus harunginya tanpa perlu berputus asa. Perlu lebih kuat, kuat dan kuat.

Alhamdulillah, apa-apa perkara yang sedih berlaku akan ada kegembiraan. Alhamdulillah, aku bersyukur sangat sebab tersenarai di dalam anugerah cemerlang bagi tahun 2014. Selama aku bekerja, tidak pernah pun aku bermimpi untuk tersenarai ke situ.Selama 10 tahun berkhidmat, tiada apa pun yang aku minta, hanyalah rezeki yang halal. Dapat memberi khidmat kepada yang memerlukan. Bekerja di barisan hadapan sering kali menguji kesabaran. Namun aku bersyukur kerana mendapat teman-teman yang sentiasa memberi dorongan dan sedia bersama-sama mengharungi cabaran yang semakin lama semakin mencabar.

Sekali lagi aku bersyukur kepada Ilahi dia atas kurniaannya yang tidak terhingga kepada ku. Siapa sangka aku akan mengandung lagi setelah lima tahun aku menunuggu. Syukur tidak terhingga. Namun terselit sikit kerisauan di hati. Berbagai dugaan perlu dihadapi juga nanti. Tidak pernah sunyi dengan halangan dan masalah. Itulah aku.......

Sentiasa positif untuk hasil yang positif......

point positif