Motivasi untuk diri sendiri dan juga untuk anda yang mencari-cari

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Di harap anda semua berada di dalam keadaan yang sihat sejahtera di samping keluarga. Lama juga saya menghilangkan diri. Tidak ke mana-mana pun cuma kesihatan kurang memuaskan menyebabkan saya merehatkan diri buat sementara waktu. Lagipun, saya masih mencari-cari arah tujuan yang harus saya lalui.

Saya banyak menghabiskan masa dengan membaca. Membaca buku boleh membuatkan pemikiran kita semakin berkembang dan bertambah idea-idea yang ingin kita kongsikan. Sebelum ini, saya lebih gemar membaca buku novel. Sebut sahaja novel keluaran Alaf21, laju sahaja saya menyebut nama-nama pengarang dan tajuk buku. Tapi sekarang, mungkin dengan usia yang semakin meningkat dan keluarga juga semakin bertambah membuatkan saya terfikir kembali mengenai masa depan saya dan keluarga.





Saya mula membaca buku yang memberi inspirasi dan juga panduan kewangan. Mula-mula tu memang susah la sebab tidak memenuhi jiwa. Namun lama kelamaan, saya sudah mula menyukai buku-buku sebegitu. Banyak panduan dan ilmu yang boleh kita ambil dan aplikasi di dalam kehidupan kita sehari-hari. Sejak itu, saya mula mencari-cari apakah yang perlu saya sediakan untuk masa depan keluarga saya. Bukan senang untuk melakukan banyak kerja di dalam satu masa. Bukan senang hendak berfikir mengenai apa yang perlu saya dahulukan. Tetapi sejak saya mula mengenalinya, saya sudah mula berjinak-jinak dengannya.





Saya masih terlalu baru iaitu kira-kira empat bulan lebih, namun pemikiran saya sudah semakin terbuka dan semakin banyak pula halangan yang perlu saya lalui. Ada masa kita sedih, gembira, susah hati, tertekan dan sebagainya, namun saya perlu bangkit untuk teruskan perjuangan saya yang belum selesai.





Saya ingin share video ini untuk tatapan anda semua. Banyak memberi manfaatnya. Sila tonton sampai habis. Mungkin sekarang anda rasa seperti buang masa, tetapi percayalah, suatu hari nanti anda pasti akan mencari saya. In sya Allah....


Master Dr Hj Abdulllah 16 Tahun BerShaklee from iReach HD on Vimeo.


Sampai di sini dahulu coretan saya. Di harap tutur kata saya tidak menyinggung anda semua. Assalamualaikum.


p/s : Jika anda ada persoalan, lakarkan sahaja di whatapps saya iaitu 0143607954.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cara merawat penyakit GERD dengan kaedah semulajadi

Sakit telinga - Mari kita kenali punca dan rawatan yang sesuai

Tanda-tanda sakit jantung serta senaman yang dapat mengurangkan gejalanya.