Januari 29, 2015

Salam sejahtera. Bertemu kembali setelah sibuk dengan urusan kerja dan rumahtangga. Bermacam-macam cabaran yang telah dihadapi. Terkejar ke sana ke sini. Letih tu tak payah nak cerita la. Tapi disebabkan anak, aku sanggup. Pengalaman pertama mengajar aku erti kesabaran. Memang banyak kena bersabar. Bukan sesuatu yang mudah, namun aku dapat memgharungi minggu-minggu yang sukar.

Aku mula belajar sesuatu yang baru. Bukan mudah namun aku berusaha untuk lakukannya kerana tiada sapa yang dpt membantu. Namun aku puas, kerana aku dapat lakukannya dengan sendiri. Letih dan penat seakan-akan hilang apabila ku melihat senyuman manjaku.

Hasil pertama kerjatangan anakanda ku. Dia buat sendiri di sekolah. Gembira aku melihatnya. Dia dah mula seronok ke sekolah. Dah mula berkawan dengan rakan-rakan. Dah mula belajar iqra. Dah mula duduk dihadapan cikgu. Dah mula menulis di depan. Dah mula makan.

Perkembangan yang sangat positif. Aku pun turut memberi sokongan moral kepada anakandaku. Semoga menjadi contoh dan teladan serta berjaya.... Itulah harapan seorang yang bergelar ibu.

You Might Also Like

0 ulasan